04.10.2012

Photoshop tutorial

I dette innlegget skal jeg vise hvordan du får en del av bildet i farger, mens resten av bildet er i svart/hvitt.


1. Først gikk jeg inn i photoshop og åpnet det bildet jeg ønsket å redigere

2. Deretter kopierte jeg bildet og limte det inn i et nytt lag/layer

3. Neste jeg gjorde var å velge image oppe i oppgavelinja, så videre ned på adjustments, og til slutt trykket på gradient map.

4. Da gradient map dukket opp valgte jeg Black & White for å få et filter over bildet som gjorde at bilde ble svart/hvitt.

5. Om du ser helt nederst i høyre hjørne, ser du at pila er over en knapp som heter vector mask. Den trykker du og da vil det dukke opp et blankt ark ved siden av Layer 1.

6. Som du ser er jeg på Layer 1 og har valgt Brush tool i verktøyslinja helt til venstre. Jeg starter å male over der jeg vil ha farger.

7. Til slutt har jeg farget hele blomsten. Som du ser har jeg kommet utføre blomsten og har malt over blader og andre ting jeg ikke ønsket å ha farge på. Det fikser jeg ved å trykke på x på tastaturet og endrer dermed "farge" på penselen. Dermed "visker" jeg vekk fargene igjen.

8. Her har jeg fikset alle feilene med at jeg har malt utføre

Og her er det ferdige resultatet! Før og etter:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar